Tab 10 kg på 100 dage – uge 1

Fase 1: 5 uger – 100% regulering af kost

Den fejl jeg har begået alle de andre gange jeg har prøvet at opnå et vægttab, at jeg har sat ind på alle punkter. Gået helt bananas med at skære ting ud af min kost og træne helt vildt. Sådan noget kan man klare i måske en måneds tid, men så kører man træt i det og det er svært at holde gejsten. Der sker også noget med kroppen når man har levet på en bestemt måde i gennem nogle uger. Den tilpasser sig og finder sig til rette. Det har derfor været vigtigt for mig at dele de 100 dage op i faser, så jeg sørgede for ikke at gå i stå.

Jeg gjorde to vigtige ting i fase 1.
Jeg koncentrerede mig KUN om kosten. Jeg trænede i den periode meget lidt i forvejen.
Og så prøvede jeg at koncentrere mig om alle de ting jeg måtte spise og godt kan lide, i stedet for at fokusere på alt det jeg ikke måtte få. Jeg ”opfandt” i denne periode mange gode opskrifter ( især på morgenmad) som jeg har brugt flittigt gennem kuren. Der er link til de fleste her på bloggen.

Husk : Jeg er har intet fagligt belæg for at lave denne plan. Jeg ved kun at jeg tabte mig 12 kg på 100 dage på denne måde

God fornøjelse!


Mandag

Morgen: Smoothiebowl med toppings
Frokost: 100g kylling eller laks med grønne grøntsager.
Aften: Broccolisuppe med bacon eller anden topping

Tirsdag
Morgen: Pandekager med bær
Frokost: 100 gram tun med salat af grønne grøntsager.( de 100gram tun kan udskiftes med anden protein
Aften: Chili Con Carne med sødekartofler

Onsdag:
Morgen: Proteinbolle med pålæg ( avocado, ost eller noget andet)
Frokost : Omelet med salat.
Aften: Kyllingesalat asparges

Torsdag:
Morgen: Morgengrød
Frokost: Bønnesalat
Aften: Burger – Hakkebøf med salat og diverse i Proteinbolle , Øønsker du fritter så lav dem af søde kartofler.

Fredag:
Morgen : Chiapudding
Frokost: Spejlæg med grønt evt. en proteinbolle m. humus eller avocadomos.
Aften: Fisk med sød kartoffel og asparges

Lørdag:
Morgen: Sunde vafler med toppings
Frokost: paloebrød med pålæg – 2 skiver. Vælg noget proteinright pålæg du kan lide. Æg, tun, kylling. Husk grønt.
Aften: Steg med tilbehør. Vælg noget hele familien kan lide. Måske en hel Kylling, Kalkunbryst eller culottesteg.
Tilbehør Ovnbagte rodfrugter, eller grønne salater. Spis gerne en dip til i stedet for sovs. Avocadomos. Humus. Salsa eller andet.

Søndag:
Morgen: Proteinbolle med avocadomos og blødkogt æg
Frokost: Laks med aspargesbroccoli og avocadomos
Aften: Fiskefrikadeller med spidskålssalat.

 

10 kg på 100 dage
Kuren er inddelt i 3 faser.

Fase 1 : 100% regulering af kost
Begynd med at koncentrere dig om én ting nemlig kosten

Fase 2: Implementer træning i din hverdag
Nu har du styr på maden så kan du begynde at træne nogle gange om ugen.

Fase 3 : Øg træning og sænk madindtaget
Du har styr på kost og træning men de sidste kg er stædige. Nu sætter vi indtaget af mad lidt ned og øger motionen,

 

 

Related Posts

Discussion about this post

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *