4 days in Mallorca - Travel Junkie

4 days in Mallorca

Mallorca er helt klart et af mine favoritsteder i hele verden. Efter 90érnes grisefester genvandt øen heldigvis sit gode ry, og er nu et sted, hvor der virkelig er noget for alle. Jeg er vild med Palma by og foretrækker at bo i området heromkring. I hvert fald ikke længere væk, end jeg kan komme dertil på under en halv time. Jeg har efterhånden fundet mine stamsteder, og jeg synes virkelig, at det er rart at man ved hvor man skal gå hen, hvis man eks. kun har en forlænget weekend til rådighed. Så gider man bare ikke stresse rundt for at finde den gode strandbar og den hyggelige restuarant, for ligesom alle andre steder er der selvfølgelig også en del turistfælder på Mallorca. Jeg har dog en aftale med mig selv om, at selvom det er fristende at køre i den rille man kender og elsker, så skal der altså prøves mindst én ny ting hver gang. Vi var afsted i sidste måned og kombinationen af oplevelser, restauranter  osv var vi alle 3 vældigt tilfredse med. Måske I kan bruge den som inspiration.
( Se mine andre indlæg om Mallorca  her: Hotellet jeg altid vender tilbage  og Mallorcas havne.

Torsdag:

Vi tager altid morgenflyet 06.00. Vi er i Palma omkring kl. 9.00. Så har vi hele dagen.
Indcheckning på hotel. Se min lille hotelguide nederst i indlægget.
Frokost på hotellet (Hvis du booker et ordentligt hotel har de selvfølgelig en god frokost) serveret ved poolen, og så selvfølgelig et glas bobler eller vino til at starte turen på. Man trænger som regel til lidt sol ,saltvand og bobler første dag.
Aftensmaden spiste vi i Puerto Portals som er den lidt mere mondæne lystbådehavn 15 min uden for Palma. Der er et utal af gode restauranter og butikker med Luxury brands som Rolex og den slags sager. Der er masser af ting at kigge på. Store både, hurtige biler, smukke kvinder og så alt det andet. Man kan både spise dyrt men også rimeligt billigt og alle verdenshjørner er repræsenteret. Mine favoritter er  Flannigans ( fiskerestaurant ) Ritzi ( Italiensk) og så Cappuchino for gode drinks og små lette retter.

Fredag:
Fredag havde vi lejet en bil, og det var derfor store udflugtsdag. Kort efter morgenmaden kørte vi til Port Adriano for at tjekke de store både ud. De er om muligt større end i Puerto Portals men havnen er knap så hyggelig. Derefter gik turen til et af vores yndlingsområder lige uden for Palma – Cas Catala. Her spiste vi frokost på den lokale fiskerestaurant, og derefter gik vi en tur på Zhero beachclub. Jeg kan forøvrigt også anbefale hotel af samme ejer 500m derfra Hotel Zhero . Det blev til lidt vino og en snak med nogle andre danskere, samt overværelse af et lille photoshoot af en mørk smuk spansk pige. Hun var en helt alm str. 38 og jeg er nødt til at sige at sjældent har jeg set en pige hvile så meget i sig selv og med så meget karisma. Jeg tror, jeg gloede mere end drengene. Jeg fik Jan til diskret at knipse et par billeder, og jeg kan desværre ikke garantere samme oplevelse hvis I kommer forbi.
( Ved siden af det hotel vi boede på lå en lille restaurant også af samme ejer som beachclubben- meget hyggelig.

Derefter kørte vi ind til Palma for at shoppe lidt. Det blev desværre ikke til så meget. Palma er en fantastisk hyggelig by og er jeg på Mallorca sådan lidt udenfor sæsonen foretrækker jeg at bo her inde midt i centrum. Juli og August synes jeg er for varme og søger lidt ud mod vandet. Der er god shopping i Palma. Design, kunst eller mode, der er noget for alle.
Jeg synes den gamle del af byen er hyggeligst og der er en bar eller en tapas restaurant på hvert hjørne. Tag derind når temperaturen er til det. Byen fortjener at blive nydt uden stress og jag. Vi spiste på Tast som er originale Tapas, og et sted hvor du møder en del lokale. Der finde 4 forskellige Tast indefor en radius 500m  Jeg foretrækker  Tast Union pga. stemningen. Maden er mere eller mindre den samme på alle Tast restauranterne.
Trip

Lørdag:
Store badedag. Efter morgenmaden gik vi en tur hen ad strandpromenaden og tog en dukkert og et par billeder. Derefter lå vi og hyggede og snakkede ved poolen resten af eftermiddagen og tog igen ind og spiste i Puerto Portals.

Skærmbillede 2016-06-30 kl. 17.06.47

Photoshoot på stranden 🙂

13235076_10153646469997947_723727514_o-720x720

Søndag:
Vi havde bestilt bord på Nikki Beach til frokost kl 13.00. Det er lidt forskelligt hvilke dage der sker noget, men der er tit fest om søndagen. Bare ikke denne søndag. Det afholdt mig dog ikke fra  at både danse på podiet og være oppe og ønske en sang hos DJén …PINLIGT, men altså ikke desto mindre sandt.
Vi var søndag aften inviteret til at spise på hotellets egen restaurant Pez playa og det var nok meget heldigt da det var en hård eftermiddag.
NikkiBeachNikki Beach

Vi vender tilbage i august – skal du med?

Mini hotelguide for Palma området . Mine favoritter

Puro Hotel: hyggeligt, trendy luksus boutique hotel i centrum. Shuttle service til egen beachclub. Beachclubben kan også besøges af andre mod betaling. God restaurant!
Hotel Portixol: Dejligt familievenligt hotel med prisbelønnet restaurant og dejligt poolområde. Ligger lige ned til vandet og en fin lille havn. 15 gang fra centrum. Enkelt og hyggeligt… Næsten umuligt at booke 🙂
Hotel Zhero:  Hyggeligt lille trendy hotel i Cas Catala området 20 min ( i bil) fra Palma. Good value for money. Book poolsuiten hvis muligt og i har børn med.
Me Mallorca: Vi er glade for hotellet da man får meget hotel for pengene. Altid en god stemning, men det er et ikke et roligt hotel. Man skal være til musik og drinks etc. i dagtimerne.

Næste gang skal jeg prøve:
Hotel Francesc    Boutique hotel med omtalt restaurant og rooftoppool ( som jeg elsker) og i en anden del af Palma.