TRAVEL JUNKIE`S SUNDE MADPLAN VERDEN RUNDT // MEXICANSK - Travel Junkie

TRAVEL JUNKIE`S SUNDE MADPLAN VERDEN RUNDT // MEXICANSK

Er du klar til at starte 2018 med noget sund mad inspireret fra andre lande? Jeg er i fuld gang og har den sidste uge arbejdet med en masse opskrifter til jer.

Hvad er så forskellen på mine, og alle andres gode råd her i januar?  Well aner det egentligt ikke, og igen jeg er ikke kostvejleder, træningsekspert eller andet smart. Men jeg tabte alligevel 12 kg i foråret, hvor kun de 2 er kommet på henover julen, så et eller andet må jeg have gjort rigtigt.
Jeg gør det sammen med jer, og jeg laver og deler alle opskrifter her. Derfor er I hele tiden en uge bagud. Dvs. jeg startede allerede i sidste uge, for  retterne skal jo både laves, fotograferes og spises.
Opskrifterne er sunde, der er ikke så meget kød, men der ER fjerkræ og laks ( HUSK AT KØBE ØKOLOGISK).
Der er masser af fokus på smag og konsistens, og vi tæller sgu ikke kalorier. Og så er det jo en rejse blog så jeg har hentet rigtig meget inspiration fra andre steder i verden.

Der er selvklart ikke noget kunstigt sukker, og det er også minimalt hvad der bliver indtaget af alkohol – sorry guys  ( Ingen får det mere svært med den regel end jeg selv).
Èn gang om ugen ( men du behøver slet ikke) kan du drikke lidt vin. Men du spiser slet ikke, hvidt sukker, pasta, ris eller hvidt brød ok!

Første uge skal vi til Mexico af flere årsager. Der skal spises masser af sund fedt fra avocado og proteiner fra bønner, æg og kylling. Retterne ka du lave til resten af familen, og de kan tilsætte lidt cremefraiche eller ost hvor de synes det passer. Det er de fede mælkeprodukter der gør Mexicansk kost usund.

Du veksler selv morgenmaden. Der er forskellige retter du kan spise, en ny opskrift hver dag. Du kan bytte rundt på dem som du vil, og du kan spise den samme ret alle ugens dage hvis du har lyst ( nogen kan godt lide rutinen med den samme morgenmad hver dag).

Alle varer kan købes i et ganske almindeligt supermarked og er forholdsvis billige.
Rigtig god fornøjelse. Skriv endelig feedback eller endnu bedre send billeder hvis du laver nogen af retterne. Jeg vil elske at høre fra dig.

 

Morgen

 

Morgenmaden er et mix af måltider med æg, og andre dage frugt som hovedpersonen. Foretrækker du, som jeg at spise æg hver dag, så gør det. Er der nogen af dagene du stadig føler dig sulten efter du har spist, så kan du spise en proteinbolle med avocado eller andet sundt fedt.

Dag 1:  Spejlæg med grønt

Dag 2:: Grøn Smoothie med avocado

Dag 3:: Chiapudding med Mango, granatæble og kokos.

Dag 4: Avocado med æg

Dag 5:  Pina Colada Smoothie

Dag 6: Omelet

Dag 7:: Frugtsalat med toppings

Frokost

Dag 1 : Proteinbolle med pålæg ) du kan selv vælge hvad du kan li men helst grønt og eller magert protein.

Dag 2: Rester af Tacos fra dagen før.

Dag 3: Mexicansk Qiunoa salat

Dag 4: Mexicansk Sandwich – Proteinbolle med resterne af de mexcikanske kødboller samt lidt kålsalat og guacamole

Dag 5 : Avocado og black bean salat.

Dag 6: Mexicansk pizza tortilla

Dag 7: Mexi Bowl 

Aften

Dag1: Mexcicanske tacos med vegetarfyld.

Dag 2: Omelet med mexicansk inspireret fyld

Dag 3: Mexicanske kødboller ( Kylling) i tomatsauce og kålsalat

Dag 4: Krydret rejesuppe med tomat og lime – Caldo De Camarón

Dag 5: Mexicansk laks med citrus salat

Dag 6: Mexicansk kålsalat med Pulled chicken med fajitaspice

Dag 7 : Chili sin/ eller con carne

 

 

 

 

 

 

Related Posts

Discussion about this post

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *