Oplevede du flyforsinkelser eller aflysning i julen? - Travel Junkie

Oplevede du flyforsinkelser eller aflysning i julen?

Dette indlæg indeholder reklamelinks
Man kan næsten ikke forestille sig en mere irriterende måde at starte ferien på, end med en forsinkelse, eller værre endnu en aflysning. På trods af, at jeg synes, at vi har en af verdens bedste lufthavne her I København, så gider jeg ikke være der længere  end højst nødvendigt. Og  skal jeg på en længere tur med connecting-flights bliver det om muligt endnu mere surt og svært, når der er forsinkelser. Alt rykker sig om man ender nogen gange op med at ankomme mange timer senere  til destinationen end den oprindelige forsinkelse.

Der findes faktisk et lille plaster på såret, hvis du haft et forsinket eller aflyst fly indenfor de sidste tre år? Det er sådan, at du som flypassager er beskyttet af EU lovgivningen, og som udgangspunkt er berettiget til kompensation hvis:

– Dit fly er mere end tre timer forsinket.

– Hvis dit fly bliver aflyst mindre end 14 dage før afgang.

Der kan være ektraordinære omstændigheder , som strejke og dårlige vejrforhold der gør at du ikke kan få kompensation, da det ikke er noget flyselskabet er ansvarlig for.

MANGE VED DET SLET IKKE
Jeg rejser meget, og jeg kender derfor godt til denne lovgivning. Jeg har de gange, jeg har været mere end 3 timer forsinket, søgt og fået kompensation. Det er super nemt og helt sikkert besværet værd. Men det er faktisk ikke så besværligt endda, og Airhelp kan hjælpe dig.

Vil du tjekke efter om du er én af de passagerer der har ret til kompensation, så gå ind på AirHelp.dk og indtast dit flynummer eller scan dit boardingkort via AirHelps gratis app. Her vil du få svar på, om du er berettiget til kompensation. Det er såre simpelt, og du kommer til at sidde og tænke på hvorfor du ikke har gjort det tidligere.

Indsender du din sag til AirHelp, sørger de for alt papirarbejdet og alt det juridiske. Når du får pengene udbetalt, tager AirHelp 25 % i betaling. Vinder AirHelp ikke din sag, koster det dig selvfølgelig ikke noget. Det er en win-win for dig – og husk, du har ret til kompensation tre år tilbage i tiden!

Sådan gør du:

1.Dokumentér tidspunktet for ankomst. Tag fx et billede af dit ur i flyet, så har du det, hvis det skulle blive nødvendigt i en diskussion med flypersonalet.

2.Hvis du er forsinket i mere end 2 timer, skal flyselskabet sørge for, at du får mad, drikke og adgang til en telefon. AirHelp anbefaler dog, at man ikke modtager andet godtgørelse fra flyselskabet, da man i så fald muligvis ikke senere kan gøre krav på sin kompensation.

3.Download AirHelps gratis app og scan dit boardingkort, eller gå ind på AirHelp.dk og indtast dine flydata, så får du svar på om du har ret til kompensation.

Rigtig god fornøjelse over skyerne…

Related Posts

Discussion about this post

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *