4 sunde morgenmadsretter med Ananas, kokos, mango og chiafrø - Travel Junkie

4 sunde morgenmadsretter med Ananas, kokos, mango og chiafrø

Disse 4 retter har jeg lavet specielt til min sunde mexicanske madplan fordi jeg ville gøre det nemt og billigt at købe
ind og derfor skabe forskellige retter men med de samme typer frugt. 

Chiapudding med Mango og kokostopping

Du skal forberede din Chia dagen før. Tag det glas du vil spise af og hæld 2 store spiseskeer chiafrø ned i og hæld derefter kokosmælk til en cm fra toppen. Rør det godt rundt og stil det i køleskabet natten over. Hvis du husker det, kan du lige røre i det af nogle omgange, så det ikke klumper sammen.

Tag din chia ud af køleskabet og pynt med ananas, mango og evt lidt ristet kokos for crunch. Sødt og lækkert

 

Pina Colada Smoothie

Er du til en lidt lettere morgenmad kan du lave en Pina Colada smoothie:
Tag en frossen banan i skiver, en dl kokosmælk, 2 tykke skiver annanas. Hvis du gerne vil ha Chiafrø her så blend dem med. Det gjorde jeg.

Frugtsalat med kokos og chiatopping.

Skær frugt efter eget valg i mundrette stykker.
2 skiver ananas
1 æble
1/2 mango

Bland det sammen og drys kokosmel, chiafrø og evt. granatæble over.
( kan serveres med skyr)

Avocado Smoothie

1 frossen banan i skiver, 1 lille avocado, en håndfuld spinat ( kan udelades), 200ml kokosvand ( den bliver for fed med kokosmælk synes jeg ) lidt vaniljeekstrakt.

 

Læs også mit tidligere indlæg om sunde morgenmad sopskrifter her

Related Posts

Discussion about this post

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *